Norrtälje marknad

Då va det dags igen för årets årliga marknad och fy fan va folk säger jag bara! Vi gick hela familjen på marknaden och oj, oj, oj vad folk det var, det var så man knappt kom fram med barnvagnen men vi lyckades i alla fall. Silje var på väldigt bra humör i början på marknaden men mot slutet blev hon allt mer troysig och det gällde att hålla koll på henne för ville hon åt ett annat håll så gick hon åt eyy annat håll också.

Silje hade dessutom jätteroligt på marknaden, hon fick åka sin första karusell i sitt liv, en bil som gick runt, runt, runt på ett litet spår men det roligaste med det var att hon åkte med en annan flicka som inte villa åka själv så de åkte där i en rosa jeep helt själva och hade så roligt tillsammans. Sen fick hon en balong, lite godis och sen valde hon själv att köpa en Hallo Kitty väska och en egen mobil telefon (leksak).

Silje blev ju också kissnödigt stackarn och jag säger bara det att det var en jäkla tur att inte jag blev kissnödig för då hade jag nog hellre kissat på mig än att gå på de toaletterna, man såg ju vad alla andra människor hade gjort och det var bara högst 1 meter från toa sittsen, mådde så illa när jag såg det så jag klarade knappt av det, så jag höll i Silje när hon kissa istället för att hon skulle sitta på den äckliga sitsen. USCH!!!!!!

Hittade jag något roligt då? Jodå jag fick mig en ny väska, (superglad) visserligen kostade den 449 kr men det var det absolut värt, nytt piercing smycke till underläppen och två nya kulor till staven i tungan och brända mandlar så klart, Daniel fick hemkokta polkagrisar i minne till morfar.

Nalle fick inget speciellt just idag men jag köpte ett par saker till honom eftersom han fyller ett på fredag så får han då istället. Ett paket klossar, en pipmugg (från Silje :)) där det står ”Lillebror”, en tröja där det står ÖVNINGSGÅR och ett par byxor där det står lillebror. Han kommer nog älska sina saker.

Men i år får vi inte det roliga att gnälla över vädret som var på marknaden, annars brukar det vara en standard men i år var det fint väder utom det att det blåste lite för mycket, men inget regn eller snö!

Bilder kommer på min väska och när Silje åkte karusellen.

Smultronet

Kommentera

